Jāņa A. piezīmes par 12. februāra Amatas kuģojumu
Kad: 2000. gada 12. februāris
Cik: ~130 cm ūdens mērīšanas punktā Melturos
Kas: Jānis Ā, Ivars, Guntis, Jānis A.
Kas vēl: Divi nepazīstami cilvēki, kas taisījās braukt līdz Siguldai (ar nakšņošanu)
Kā:
7:23 |
Centrālā dzelzceļa stacija |
Vilciena atieðana |
7:43 |
Juglas stacijā |
Daži Amatas braucēji iekāpj |
9:00 |
Melturu pietura |
Gaida neliels pārgājiens kājām pa uzbērumu |
9:25 |
Amatas upe |
Sākas ļoti sarežģīts pakošanās process |
10:39 |
Laižamies upē |
|
|
Šķērsām pāri upei nesen nogāzusies priede |
Ja nogūlās uz muguras un izelpoja, varēja ar laivu izbraukt pa apakšu |
11:00 |
Ðoseja |
Konstatēja, ka viens braucējs ir interesanti saplēsis bikses. Labi, ka nevienam nebija fotoaparāts. |
11:10 |
Piebrauc pavadītāju brigāde, kuri solījās būt 11:00 |
Notiek neliela iestiprināšanās |
11:20 |
Turpinam braucienu |
|
11:45 |
Kārļu ūdenskrātuves aizsprosts |
|
12:05 |
Atstājam Kārļu ceļu |
|
12:40 |
Nepabeigtais gājēju tilts |
(metāla sija labajā krastā) |
12:43 |
Šķērsām pāri upei koks zem nedaudz zem ūdens līmeņa |
Varētu būt problēmas, ja ūdens līmenis būtu vēl zemāks |
12:47 |
“Stūķi” |
Kaut kādas mājas labajā krastā |
|
Zvārtas iezis |
|
14:40 |
|
Turpinās desiņu u.c. kārumu likvidēšana |
|
Atstājam Zvārtas iezi |
|
15:45 |
Pēdējais tilts |
Beidzam kuģot, kāpjam krastā |
17:30 |
Līgatnē, pie dz.c. stacijas |
Transportēšana notika ar zaļu Opelīti |
18:14 |
Vilcienā |
|
19:42 |
Savā dzīvoklī Rīgā |
|
No Rīgas var doties arī ar nākošo vilcienu, kas iziet 9:24. Bet tad viss notiek pārāk vēlu.
Ja nav starpgadījumu, tad var doties ceļojumā tālāk. Pa ceļam var apskatīt (no attāluma) A.Kaula māju, Ķūķu klintis, citas ļoti skaistas vietas. Pie Ķūķu klintīm ar riebīgs atvars. Lūdzu nevelciet nost glābšanas vestes, kaut arī vairs nebraucat pa Amatu! Līgatnē vislabāk izkāpt ir pie prāmja. Pēdējā laikā ir labi noorganizēta autobusu satiksme līdz dzelzceļam (saskaņoti ir laiki). Ja kādam ir nepatika pret autobusu satiksmi, bet stiept visas mantas astoņus kilometrus pret kalnu. Var braukt arī līdz Siguldai. Uz pēdējo vilcienu pagūs noteikti, tikai jāairē.
Ja tiek izmantotas automašīnas, tad servisa līmenis ir stipri augstāks. Tad ir jāievēro citas rekomendācijas. Šoferis ir jāizvēlas pietiekami flegmātiska persona, kas apzinās ka atrodas šeit ūdeņotāju dēļ, nevis lai pats izklaidētos. Ja tiek pirkta malka ugunskuram kādā benzīntankā, tā visdrīzāk būs mitra un slikti degs. Un tā tālāk.